måndag 19 maj 2008

Te!



Härom dagen var maken och jag i en inredningsbutik här i Kungsbacka, Mary´s house, och handlade en present till min syster. Där sålde de även, bland annat, massa olika tesorter från Kusmi i fina burkar.
En sort hette "Spicy Chocolate" och doftade fantastiskt gott!! De hade bara en provburk kvar, men vi fick med oss lite hem i en påse. Så snällt!
Igår testade vi det och det doftade verkligen choklad. Det smakade inte lika mycket, men var helt OK! Men visst är burkarna vackra?
Här kommer några av de 23 andra smaker som finns...






Får nog gå ner och dricka lite te!
Ha en trevlig kväll!

13 kommentarer:

Inne o uteliv sa...

Hej!
Det är på något sätt mysigare att dricka te på lösvikt än påse. Chokladsmakande te har jag aldrig provat. Det måste jag, jag älskar choklad. :)
Fina burkar!

Ha en bra måndagskväll!
Kram

Liza i pepparkakshuset sa...

Te är mysigt. När det kommer i vackra burkar är det ännu bättre :)

Kram Liza

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Te är jättegott, så fina burkar. Ha det bra!
Kram Helene

Frida sa...

Hej! Har varit sugen på att prova deras teer länge men tyvärr är dem ju inte så billga:-( Håller med om at burkarna är fina. Julmaknaden på Sofiero är så mysig jag och mamma var där i julas. Du måste åka dit någon gång när Rodedendron blommar, det är väldigt vackert.
Kramar Frida

Hem och Lycka sa...

Vilken kanonfin blogg du har! Jag länkar dig, hoppas att det är ok? Du fick mig att komma på nåt när jag skummade i dina texter, vad får du se imorgon om du kikar in ;-)

Jag älskar min ströare, fann den förra året på Biltema av alla ställen efter att ha letat i fina butiker som säljer kökstillbehör utan att få napp! Hoppas den finns kvar, säljs i tvåpack med en annan variant för max 30 pix!

kram

MiaMaria sa...

Hej!
Bättre lycka nästa gång!

Ha´en bra tisdag!

MiaMaria

Helena Dovier sa...

Tack för hälsningen hos mig - kul att därmed hitta till din blogg! Marys house måste jag definitivt ta mig till inom en snar framtid :-). Här kommer två tips tillbaka: Kommersens loppmarknad, www.kommersenloppmarknad.se är ett Mecka där jag har hittat mängder av fina grejer för typ inga pengar alls. En annan bra loppis är Erikshjälpen i Mölndal, http://www.erikshjalpen.se/view.php?artid=343
Lycka till med det fortsatta loppisfyndandet! :-)
Kram från Helena
P.S. Jag blir bara glad om du länkar till mig - jag länkar tillbaka till dig. D.S.

Jes/Vita villa vila sa...

Men OJ vad jag är glad som hittade denna urmysiga blogg! Vilka härliga inlägg! Hit kommer jag gärna igen :)

Jes

Anonym sa...

Hej!
Jag undrar lite om du vet var man får tag på det fina träspelet Fia med knuff som du har ett inlägg om lite längre ner...
Skulle så gärna vilja köpa ett sådant till min lilla tjej...
Tacksam för svar!
MVH Johanna

tre nyanser av vitt sa...

Hej! Kul att hitta din blogg. Gillar ditt kök och vedspisen, ska ha en sån i mitt kök och därför kul att få inspiration, Tack! Jag älskar te och temuggar, dricker massor av koppar härligt te om dagarna
Ha de så bra//Marie

Graadskan sa...

Johanna:
Fia med knuff-spelet är köpt i en butik som heter Kurragömma. Den ligger i Borås.
Har du itne möjlighet att åka dit, kan du ringa till butiken, så kan de skicka spelet till dig! Deras kontaktuppgifter finns på www.kurragomma.nu.
Lycka till!
Kram Camilla

Anonym sa...

Johanna!
Fiaspelet finns även i en butik i Haga, i Göteborg som heter "Liten Karin"
www.litenkarin.se
Lycka till!
/Mia

Anonym sa...

Tack snälla Camilla & Mia för hjälpen! Jag skall genast kolla upp var jag kan få tag i spelet och ev få det skickat.

MVH Johanna