söndag 20 december 2009

Tänt var det här!!

Idag eldade vi i kaminen i sovrummet för första gången!!
Allt har varit klart ett tag, bortsett fran gnistskyddet på golvet, som av någon konstig anledning inte införskaffats förrän nu... När jag väl kontaktade plåtslagaren i närheten fick jag det på två timmar!



Vi kröp upp i sängen allihop och myste tillsammans framför elden!
Nästa tillfälle blir på julaftons morgon.
Vi har varit lite fundersamma till hur varmt det skulle bli av kaminen, men det var inte alls farligt. Vi kanske inte ska elda i den precis innan vi lägger oss, men annars funkar det fint! Hur mysigt som helst!!

Idag har vi tagit in och klätt granen, pyntat lite här och var. Jag har klätt en ljuskrona som jag hängt över soffbordet, ska nog dekorera den lite mer. Visar bilder senare!

Men nu är det dags att sova!
Hoppas ni alla får en mysig fjärde advent!
Kram och godnatt!

1 kommentarer:

Anna-Malin sa...

så mysigt med en kamin i sovrummet...det är lyx det... ;)
mysigt att klä granen.
nästa år ska vi fira jul här, då ska jag också ha en gran.

önskar dig en fortsatt mysig 4:e advent.

kram
anna-malin