tisdag 15 december 2009

Rimfrost och rådjur...

Igår när vi vaknade snöade det! Väldigt mysigt! Ända tills jag upptäckte att termometern stod på plus två... Det är verkligen den stora nackdelen med att bo i denna del av vårt avlånga land. Dessa milda vintrar... Suck!

För någon vecka sedan hade vi istället väldigt kallt, utan snö, men med massa RIMFROST!! Rimfrost i kombination med sol är så vackert!








Här hemma ser vi rådjur på ängarna nedanför huset så gott som varje dag och det är så fridfullt på något vis. För ett par veckor sedan blev det dock lite FÖR mysigt, när de hittade fram till vår ytterdörr... Visste ni att rådjur gillar murgröna? Eller jag ska kanske säga ÄLSKAR murgröna... De har smaskat i sig rubbet!
Får trösta mig med att det var dags att julpynta lite vid dörren...

Nu ska jag gå ner och fixa det sista med julkorten, som ska i lådan idag!!

Kram till er!!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Camilla!
Vilka vackra frostiga bilder du tagit!

Rådjur ser vi oxå från vårt fönster, de är ju hur söta som helst..bara de håller sig borta från våra planteringar!

Ha en trevlig eftermiddag,

Kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vackra bilder...Du den där kanelkakan har ställt till det i denna familj hihi. Barnen bara älskar den. Hm t om jag som inte är en kakafantast.
Kramkram Anne

Anonym sa...

Dessa milda vintrar, så tråkigt. Men det var bättre förr, då kunde det komma hur mkt snö som helst...det var tider det :o)))
Idag ska vi till Liseberg i kylan, mkt kläder får det bli brr....

Kram Anna