söndag 13 januari 2008

Borde sova...

...men känner mig inte så trött. Konstigt nog!

Efter en intensiv helg med julgransplundring som en av aktiviteterna, så borde jag sovit för länge sedan. Dessutom har jag städat bort alla julsaker. Klippt ner granen och sorterat alla julsaker. Sorgligt, men ändå så skönt! Känns på något sätt så fräscht. Ljust och lättsamt.
Särskilt när man, som jag, har tulpanbuketter på fyra ställen i huset!!
Men trots min egentliga trötthet, lockade bloggvärlden mer än sängen...
Någon som upplevt samma sak?!?

Fick en, nej, förresten två, underbara buketter från våra gäster i helgen (har allstå köpt tulpaner till två buketter själv, om någon räknar...). Den ena fick jag (vi!) av min mans morbror med fru:

Rosa tulpaner, med vaxblommor och en grön kvist, vad den nu heter...


Detaljbild på de ursöta vaxblommorna. Visst är de fina? Dessutom står de sig läääänge. Man kan ha samma kvistar till i alla fall två tulpanomgångar.

Nej, nu närmar sig klockan midnatt. Klockan ringer 05,45 imorgon - huga!

Godnatt!

0 kommentarer: