måndag 18 januari 2010

Äntligen...

...har vi kontakt med omvärlden igen!

Efter snart en månad utan internet här hemma, har vi känt oss smått frånkopplade (bokstavligt talat) och det är hemskt att inse hur beroende vi är av en fungerande dator. Men nu är problemet löst och vi är väldigt lättade i familjen Graad.

Julen har varit lugn och skön, med många klappar, mycket god mat och ännu mera mys!
Vecka 1 var vi i fjällen, närmare bestämt i Orsa Grönklitt. Det var en supermysig vecka, med mycket snö och strålande väder, dock aningens kallt med ca -20 alla dagar.


Några rundor blev det ändå i de superfina spåren - mysigt!

Här hemma är det annars ganska lugnt nu. Jag börjar jobba halvtid den 1 februari, vilket känns fantastiskt skoj! Då blir det det bästa från två världar - underbart!
Hoppas att jag då kommer få lite mer tid till att pyssla här hemma. Har nog aldrig pysslat så lite som under denna föräldraledighet...

Nu är det dags att sova, imorgon ska jag träffa en vän inne i Göteborg.

Ha det gott mina vänner, så ses vi snart igen!

12 kommentarer:

Josefine Johansson sa...

Välkommen tillbaka!!! Ser fram emot ett inspirerande pysselår 2010.

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka, virus är inte att leka med...
Tulpaner hade jag tänkt köpa när jag precis morgonhandlade på COOP. Så himla skönt att handla i lugnan ro på morgonkvisten när man är helt ensam i butiken (förutom alla personal så klart).
Har inte pratat med Zara sedan nyår faktiskt, hon jobbar som en tok rent ut sagt stackarn. Men jag ska kolla med henne i helgen.
Jag skulle kunna tänka mig en bio i Gbg en lördag, men är lika öppen för en bio i Kba så klart. Hur känner du Camilla?

Kram Anna

Fröken Tindra sa...

Tack för hälsningen! Kul att du hittade på mig. Chicago låter inte helt fel det heller. Har för mig att jag läste någon researtikeln om sta´n härom dagen. Spännande!
Kram!

Anonym sa...

Snackade med Sara igår, hon hade fullt upp nu framöver så jag fick inget vettigt svar från henne när vi kunde göra slag i saken. Hon vill i alla fall hänga på och en lördag i Gbg tyckte vi båda hade varit trevligt. Men vi lägger det på is ett tag så hörs vi lite längre fram, ok?

Kram Anna

Erika sa...

Bloggträff visst men det känns som om det är väldigt långt kvar tills dess. Är du nyfiken på huset så syns det från en större väg i våra trakter, jag kan maila dig vägbeskrivning om du är nyfiken IRL. Ha en bra vecka, snart är det helg!

kardemumma sa...

Guuuuud va nyfiken jag blir!!! :)
Då blir måndagen rolig också....
Kramis Carina

Anna-Malin sa...

så härligt att vara tillbaka i datorns värld ;)

himla mysigt att vara i fjällen. vi brukar åka till vemdalen varje år och jag längtar....

tusen tusen tack för dina rara värmande ord....

ha det gott!

kram
anna-malin

Stjärnor & Champagne sa...

Välkommen tillbaka till internet hihi...Låter som en härlig fjällvecka, vi ser fram emot vår v.12.
Kram Anne

Anna-Malin sa...

tusen tack...

ibland MÅSTE man våga, och ibland blir det bra, ibland mindre bra.
vad det gäller målningen så går det ju alltid att fixa till... även om det inte är så roligt alla gånger....

senaste projektet matbordet hade jag egentligen en annan plan för.
men där behöver jag läggar ner lite mer tid så under tiden, fick det bli stora bokstäver... ;)))

prova på nåt litet, litet....

ha en härlig lördag!

stor kram
anna-malin

Caroline sa...

nej att operera bort visdomständer är inget skoj. Men nu har jag avklarat två och hoppas det räcker! Dyrt som tusan är det också! Måste vara skönt att få tillbaka internet och kunna ha kontakt med omvärlden på ett enkelt sätt!

Våren utomhus har inte kommet igång riktigt än här heller vad jag har sett. Därför tjuvstartade jag med bilder från förra året! Men att njuta av lökar inomhus det kan man göra sålänge!

Hälsningar Caroline

Jenny sa...

Hej Camilla!
Inget internet på en MÅNAD?? Det låter som en evighet,hihi! Vad skönt att du är tillbaka här i cybervärlden igen:)

Låter som ni hade en trevlig resa till fjällen efter nyår!

Ha det bra!

Kram Jenny

kardemumma sa...

Gulliga gulliga du! Tack snälla du för den fina presenten!
Vilket vackert hjärta.
Tusen kramar från en glad smula!