lördag 3 oktober 2009

Vilken underbar morgon!

Idag fick jag sovmorgon. Mannen tog med flickorna ner, så jag fick sova ostört i en halvtimme till... Underbart!
När jag sedan kommer ner, möts jag av värmen från en sprakande brasa i kaminen - MYSIGT!


Den riktigt uppmärksamme ser att bilden inte är från idag...
Visserligens ÄLSKAR jag julen, men jag har inga adventsljusstakar framme redan!


Ute regnar det ganska friskt, men vad gör väl det? Det blir desto mysigare här inne!

Så, kära vänner, här vill jag inte sitta, jag återgår till myset!!
Kram!

15 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Camilla!
Tog en stund innan jag såg adventsljusstaken på bilden, hihi!
Hade du inte skrivit nått hade jag inte märkt den;)

Vilken mysig morgon du hade idag!

Rävlanda auktionen brukar vara varannan torsdag. På deras hemsida klubbat.nu brukar de visa bilder på det som skall säljas några dagar innan nästa auktion.

Ha en skön lördagkväll,

Kram Jenny

Josefine Johansson sa...

Ha, ha jag såg det direkt och tänkte att hon är väl inte tokig heller, nej inte är hon det utan bara väldigt väldigt välorganiserad bland sina fotomappar som gör att hon hittar en lika fin bild på elden som den hon såg denna morgon.

Anna-Malin sa...

Oj, så mysigt!!

Här står en kamin högst upp på önskelistan just nu. Vi satte aldrig in någon när vi byggde för vi kunde inte komma överens om vilken vi skulle ha.....
Hittar vi bara rätt hoppas jag att det blir en i höst!

Ha en go söndag!

Kram
A-M

Anonym sa...

Suck, jag blir så avis...men jag kan i alla fall meddela att vi fått upp tallrikshyllan jag fyndade i sen somras i dag. Betongvägg till trots...det blev riktigt fint. Ska piffa till den lite bara, men det får nog bli imorrn.

Kram Anna

åsa - hello sugar! sa...

Hej Camilla! Tack för ditt besök och din fina kommentar på min blogg!

Ååh, att få vakna på morgonen och komma ner till en sprakande brasa låter underbart! Hoppas resten av din helg fortsatte i samma mysiga anda! :)

Kram Åsa

kardemumma sa...

Jag förstår att du vill tillbaka och mysa! Ha en skön vecka!
Kramar C

Hjärtat Mitt sa...

Det låter verkligen underbart!
Det är så mysigt med en brasa oxå, något jag kan sakna ibland.

Så mycket gott du har bakat!
Och vilken underbar bild på Molly :)

Det var verkligen längesen jag var i Helsingör. Trots att det inte är så långt det. Det är så mysigt med alla småbutiker.

Kram Mari

Anonym sa...

Ryktet går på stan. Tydligen har du varit inne på Pilutta och köpt dig en julstrumpa, alla redan... *fniss* en väldigt fin sådan måste jag få tillägga.

Kram Anna

Widénskan sa...

Hallå!

Första gången jag sladdar in på dign blogg , och herre gud vad mycket gott.. Jag knycker lite recept ;-)

Sen slår det mig att du bor i Kungsbacka *räcker upp handen* Det gör vi med.. Det är första gången i bloggvärlden jag stöter på det .
Jätte fin blogg & hus.
Må gott jämte brasan, hösten är härlig!
/ Christine

Anonym sa...

Julstrumpan var ursöt verkligen! Kommer att passa perfekt där i ert urläckra sovrum :o)
När jag var där som hastigast igår så plockade hon fram ursöta Babushkor i alla de varianter, även som jultomtar. Dom var så söta att jag nog måste bege mig dit snarast och slå till.

Kram Anna

Villa Hemma sa...

tjena

Hihi, jag såg inte heller adventsstaken från början :)

Mina nya (små) burkar är från Granit. De är till värmeljus. Finfina för 25 pix!

kram

Widénskan sa...

Hallojsan igen!

Nä det är inte jag som ringt till kommunen men jag vet att våra grannar längre bort på vägen gjort det.. Så du är på rätt väg men fel gula hus ;-)
Jag är en sån som gärna pratar om att jag skall ringa men aldrig gör det ;-)
Var i Kungsbacka bor ni?
En kungsbackaträff låter ju som en riktigt rolig idé.
I dag har vi vart och shoppat loss till sommarstugan på ikea.. Tänk vad shopping kan få en annan att må bra :-)
Ha en bra kväll
Kramar
C

Tidsmästarinnan sa...

ååå, vad mysigt... härligt inlägg!
jag brassar värmeljus här hemma istället, inte den minsta lilla öppna spis har vi. Men höstmys behöver man (och det är lååång tid kvar att mysa på...). Snart blir det Ikea och nya blockljus :-)
Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Hej Camilla,

Kommer du ihåg vart ni lämnade in er sänggavel för ommålning? Kan jag i sådana fall få telnr dit?

Kram Anna

Johanna sa...

Hej!
Vill bara tacka för ett fantastiskt recept på Kanelkaka!
Såååååå god! Har blivit en favvo här också! Tack snälla för att du delade med dig!

Johanna