lördag 2 augusti 2008

Tack!

Vill börja med att tacka för alla kommentarer som ni lämnar!!
Jag är helt överväldigad och givetvis SÅ glad och tacksam! Spännande att veta vilka som hälsar på och att även hitta till en och annan helt ny blogg - skoj!

Till lunch idag åt vi fläskfilé och färskpotatis från vårt egna land. Vilken underbar känsla det är att gå ut i trädgården och hämta in det man ska äta till lunch!! Svårt att få färskare mat...

EDIT: Hoppas ingen tror att vi odlar fläskfilé... Det var BARA potatisen som kom från egna landet!!



På morgonen idag åkte Maja och jag till Vallda på gårdsloppis. Hade stora förväntningar, men blev dessvärre lite besviken... Det enda jag hittade var denna trälåda. Gillar den skarpt, för jag tycker det är väldigt fint med den gröna texten till den vita lavendeln. "Persil" är ett gammalt tvättmedel, om jag inte är ute och cyklar... Någon som vet säkert?





Eller ja, egentligen fanns det fler fina saker, men det mesta var jättedyrt! Då tappar hela loppisgrejen sin funktion kan jag tycka... Trist!
Dessvärre köpte jag bara en lavendelplanta... Köpte en krysantemum också, men den passade inte alls i lådan, så den får bo i en kruka istället. Ska köpa en lavendel till imorgon! Tills dess får halmen som låg i lådan när jag köpte den fylla tomrummet!

Igår var vi över hos goda vänner på kvällen, väldigt spontant, och ändå fick vi kalasgod mat! Grillat kött och grillade grönsaker - mums!! Ska vi göra det till en tradition kanske?!?
När vi var där, plockade jag en pås med små, söta äpplen som fallit till marken. Med inspiration av Minna, gjorde jag en äppelkrans att ha på dörren. Fler bilder kommer senare!



I nästa inlägg ska jag tipsa om två jättemysiga ställen, alldeles i närheten av varandra! Det ena med blommor, det andra med inredning... På återseende!

Kram Camilla

6 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Ja ibland hittar man ite myvket på loppis och trist är det när det kostar för mycket då är det inte roligt.
Men din låda var ju fin passar perfekt att ha blommor i.
Brödet du visade såg så himla gott ut att jag dreglade måste göra det någongång.
Kram på dig/Ingela B.

IKT i min vardag sa...

Ja det är trist att loppisarna är så dyra, blir inte lika kul ju! Fast du har ju gjort ett jättefint fynd, supermysig låda! Väldigt fint med lavendeln i.

Vad härligt det låter med en äppelkrans, ska bli kul att se mer av.

Kram

Camillas nya hem sa...

Men det var en väldigt fin trälåda iaf! :) Jag har inte tagit mig till en loppis på flera år just för att jag aldrig lyckas finna de där guldkornen som alla andra verkar hitta. det har väl med tålamod att göra kanske? Haha. :)

Anonym sa...

Visst är det trevligt med spontanitet! Det var det ju tur att din man inte passade alla barnen med tanke på loppisen!! Men lådan var jättefin. Ska bli spännande att se resultatet av äppelkransen.

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken söt liten låda :) Jo, lite trist om det är så dyrt ju. Och vilken fin liten äppelkrans! Ha en fin helg!

Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

Visst har det en hel del härliga butiker i Helsingborg/Helsingör...var några år sedan men visst sprang jag på några härliga butiker!!!!!!

Ovh loppis ska ju vara loppis....billigt ska det vara det gör det extra kul...

Há det så himla gott de´nna söndag som kommer!
MiaMaria